Virknålar och Tillbehör Villkor

Tusen tack för att du väljer att handla o stödjer mig som kvinnlig småföretagare i Jämtland ♥
Varma hälsningar Helen 

 

Innan du mailar Läs gärna FAQ:  
FAQ – Vanliga frågor och Svar hittar du här …

—————————————————————————-

Webbshop Virknålar och Tillbehör
Alla beställningar är varmt välkomna ♥ 
Det finns ingen minigräns. Alla varor finns för direktleverans

*) Priser
Varorna anges med pris inklusive moms 25 % i Svenska kronor
I kassan ser du det totala priset inklusive moms och frakt 

*) Bilder och Färgåtergivning
Viktigt att tänka på att färgåtergivningen kan skilja mellan olika skärmar 
Även att ett foto inte alltid kan återge exakt färgnyans,
det är bra att ha i åtanke tex vid köp av garn och även andra produkter 

*) Leveranstid uppskattas till:
 Just nu beställer du av en Småföretagare, jag gör allt jag kan för att hålla snabb leverans
Men ibland kan det komma många beställningar samtidigt och då blir det lite längre leveranstid
Tack för din förståelse att det ibland kan ta lite längre tid än det brukar ta ♥

Så fort din beställning är packad och frakten är bokad, får du ett mail med spårningslänk
Har du inte fått mailet, har jag inte hunnit med att packa din beställning 

Alla beställningar skicka i turordning som de kommer in 
Beställningar skickas normalt 2 – 4 Vardagar efter lagd beställning*

Om du önskar Snabbare leverans finns det alternativet i kassan 

Snabbare leverans innebär att om man beställer innan kl 11.00 en vardag skickas det samma dag  

 

Tips! Ladda ner PostNords App till mobilen
där kan du följa ditt paket och du få avin direkt i mobilen 

Normalt kan du spåra ditt paket i PostNord appen inom 24 h från att beställningen
är färdigbehandlad med Undantag när du får mailet på en Helg,
då ser du det troligen i appen på måndagkväll

Viktig info om Leverans och Följa paketet i Postnord Appen!
När du får mailet Färdigbehandlad är din beställning packad

  • Får du mailet Färdigbehandlad en Vardag – Före 16.00 skickas paketet samma dag
  • Får du mailet Färdigbehandlad en Vardag – Efter kl 16.00 skickas paketet nästa dag
  • Får du mailet Färdigbehandlad en Helg – Skickas paketet på Måndag
  • Obs!  —- När du får mailet Färdigbehandlad på en Helg dröjer det lite längre innan
    du kan spåra ditt paket i PostNord Appen (normalt måndag kväll)
    På vardagar kan du spåra ditt paket inom
    ca 24 h från att beställningen är färdigbehandlad
  • Liggtiden på Paketen hos Ombudet är 14 dagar
    Obs! Paketbox har oftast bara 7 dagars liggtid 

     

*) Frakt från 59 kr 
När du lagt produkter i varukorgen kan du se beräknad frakt,
i Kassan visas rätt frakt
Obs! Frakten beräknas automatiskt av webbshoppen efter vikt och volym,
det går därför inte att välja en specifik frakt 
Skickas med Postnord Mypack Collect (spårbart till Ombud) 
Webshopen styr automatiskt alternativen i varukorgen och kassan
Tyvärr har jag varit tvungen att ändra och ta bort den fria frakten pga
rådande omständigheter med ökade priser på bränsle som ger dyrare
frakt. Har valt att försöka hålla nere priserna istället

Webshopen styr automatiskt alternativen i varukorgen och kassan

Tips ladda ner Postnord app då kan du följa ditt paket där 
Har du frågor eller andra funderingar är du varmt välkommen
att kontakta oss via info@virknalar.se

Viktigt att du anger rätt mobilnr och e-postadress för orderbekräftelsen
och avisering av paket


Liggtiden på Paketen hos Ombudet är 14 dagar
Obs! Paketbox kan ha bara 7 dagars liggtid 

Outlösta paket debiteras med 250 kr
Ett outlöst paket räkans ej som en retur
Som kund är det ditt ansvar att ange rätt namn, adress, epost samt mobilnr för aviseringen av paketet,
samt välja utlämningsställe. Frakt tillkommer om paketet måste skickas på nytt igen

för den extra hanteringen + ev avgifter som posten debiterar oss för returen

 

 *) Har du inte fått orderbekräftelsen eller saknar ditt paket?
Har du inte fått bekräftelsen maila till info@virknalar.se, så skickas en ny.
Har du inte fått avi/sms inom en vecka och saknar ditt paket kontakta via info@virknalar.se 

*) Betalningsalternativ
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Kort och Fakturabetalning samt Swish tillhandahålls
av Billmate via Billmate Checkout
Obs! Fakturan skickas direkt från Qvickly (fd. Billmate) via e-post till den e-post adress du anger vid köptillfället
Fakturan kommer i ett separat mail direkt från Qvickly (fd. Billmate)
Du kan logga in här för att se din Faktura https://my.qvickly.io/login
Har du frågor om din faktura kontakta Qvickly´s kundtjänst direkt 
Kontaktinfohttps://qvickly.io/kundsupport/


Kortbetalning via Qvickly (fd. Billmate)

  • När du betalar via kort administreras detta av Qvickly under varumärket Qvickly. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt.
    Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad
    för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen
    sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.
  • Faktura & delbetalning via Qvickly 
    I samarbete med Qvickly erbjuder vi faktura och delbetalning

    När du betalar med Qvickly faktura överlåts denna till Qvickly vilket innebär att du handlar tryggt och enkelt.
    Du slipper uppge dina kortuppgifter och betalar först efter att du mottagit dina varor.
    Fakturan skickas via e-post till den e-post adress du anger vid köptillfället

    Genom att handla med Qvickly Faktura erbjuds du följande:
    Få alltid hem beställningen innan du betalar
    Minst 14 dagars betalningstid
    Du behöver aldrig lämna ut dina känsliga kortuppgifter
    Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
    Vid frågor som rör din Faktura kontakta Qvickly´s kundtjänst via denna länk: https://qvickly.io/kundsupport/

Du kan logga in här för att se din Faktura
https://my.qvickly.io/login


Privatpersoner

Betalningstiden för faktura är minst 14 dagar från att ordern skickats ifrån

butiken. Om du gör en retur har du möjlighet att flytta förfallodatumet upp till tio
dagar på fakturor som inte har förfallit. Det är du som är kredittagare som
ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du
godkänt vid val av betalningsalternativ “Faktura”. Vid genomförande av köp
accepterar du även betalningsansvaret. Qvickly
 har rätt att utföra
stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta
sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via
elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.

Företag
Betalningstid för faktura är minst 14 dagar från att ordern skickats från butiken.
Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickats. Det är du som är
kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram
enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ “Faktura”. Vid
genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.
Qvickly har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan
korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering
via elektronisk identifiering, exempelvis
Mobilt Bank ID.

Avgifter och ränta
Billmate debiterar ingen avgift för fakturabetalning, butiken kan komma ta ut en

fakturaavgift. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad
påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2% per månad. Vid
utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 

 Kreditprövning
För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt
företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i
den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall
innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om
detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via Creditsafe och är
inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du alltid 14 dagar på dig att ångra
ett köp eller reklamera en vara. Självklart tar vi på Qvickly hänsyn till detta. Det
är viktigt att du kontaktar butiken du köpt varan av med din reklamation och
flyttar fram förfallodatumet på din faktura genom att kontakta Qvickly
kundtjänst. Du kan flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte
har förfallit. Kom ihåg att det fortfarande kan finnas porto-, retur- och
fakturaavgifter kvar som du skall betala även om du ångrar ditt köp enligt 
butikens köpvillkor

*) Reklamation 
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar varorna så de inte är
skadade, felaktiga eller om något saknas. Om varan skulle
visa sig felaktig, saknas eller skadad vänligen kontakta oss Omgående till info@virknalar.se. Inom rimlig tid, dock senast inom 2 månader 
Skriv vilket ordernummer det gäller och beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt samt bifoga bilder

Om en försändelse inte kommer fram till leveransadressen skall detta
reklameras till oss snarast möjligast. Vi reklamerar då omgående till fraktbolag
men inga övriga åtgärder görs förrän minst 14 dagar gått från förväntat
leveransdatum, anledningen är att leveranser ibland blir fördröjda hos
fraktbolagen, men blir levererade senare. I övrigt gäller enligt lag 24 månaders
reklamationsrätt för fysiska produkter

Skador på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till
transportören (PostNord) och göra en skadeanmälan


*) Retur och Ångerrätt
Viktigt! Kontakta oss alltid innan en Retur via info@virknalar.se
Ange vilket ordernummer det gäller, information som hjälper oss

Ångerrätten gäller från 14 dagar från och med att du mottagit varan
Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i oförändrat skick
 Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta 
Obs! Ångerrätten gäller ej specialbeställda varor

 

Viktigt information vid en Retur:

  • Skicka med följesedeln och skriv vad returen gäller
  • Returen måste skickat till adressen du får när du kontaktar oss
  • Returen måste skickas som spårbart paket och direkt till oss som företag, det får EJ skickas till Ombud!
    Som kund är du ansvarig att det skickas till oss. Vi tar EJ ansvar för paket som kommer till ombud
    och kan därför EJ lösas ut av oss som företag
    Om paketet ändå går till ombud tillkommer en avgift på 50 kr 
    Dubbelkolla därför alltid med fraktbolaget att du väljer rätt Leveransmetod
  • Du som kund står för returkostnaden och är ansvarig att returen kommer fram
    till oss på lagret i gott / oförändrat skick. 
  • Viktigt att det är packat väl och kommer fram helt till oss    
  • Om varan/ varorna kommer tillbaka skadat dras det av på varuvärdet
  • Postförskott löses ej ut av oss

     

Vi kan ej byta varor, önskar du en annan produkt måste du lägga en ny beställning.
När vi mottagit och kontrollerat varan betalar vi tillbaka det aktuella
varuvärdet. Det betalas tillbaka på samma sätt som du gjorde betalningen 

Outlösta paket debiteras med 250 kr för de avgifter posten debiterar
Obs! Ett outlöst paket räkans ej som en retur

Enligt 2 kap 13 § DAL så ska konsumenten stå för kostnaden för återsändning
av varan. Att skicka som företagspaket innebär att posten levererar varan direkt
till näringsidkaren. Om du skickar som vanligt paket måste företaget hämta
varan hos posten vilket innebär en extra kostnad för företaget. Denna kostnad
kan de lägga på dig enligt 2 kap 15 § 1p DAL. 


Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalas hela varans belopp / eller aktuellt
varuvärdet om den är skadad, inom 14 dagar från den dag då vi mottog varan.
Se även konsumentverket eller distanshandelslagen

Överlåtelse
Billmate äger rätt att överlåta, belåna eller pantsätta fordran mot kund till annan.
Kund (du) äger inte, utan Billmates skriftliga medgivande, rätt att överföra sina
skyldigheter eller rättigheter enligt avtalet på annan part.

Qvickly AB
Organisationsnummer: 556918-4129
Telefonnummer: 040 – 30 35 00
Email: info@qvickly.io
Webb: https://qvickly.io

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t.ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. Ångerrätten avser endast köp för dig som privatperson och gäller ej dig som gjort köp i egenskap av företag.
Version: SV20180524SE

Delbetalning
Allmänt
Via Qvickly AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med Qvickly delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3, 6, 12 eller 24 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Avierna skickas via post.

Varför Qvickly Delbetalning?
Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar

Få längre kredittid med Qvickly delbetalning
Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
Första betalningen sker först nästkommande månad
Tillgång till dina fakturor via Qvickly online
Alltid minst 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Kostnader för delbetalningsplan **
Uppläggningskostnad

3 mån: 99 SEK
6 mån: 199 SEK
12 mån: 299 SEK
Aviseringskostnad: 35 SEK per avisering
Ränta: 1,25 % per månad

Exempel för 3 månaders delbetalning
Antal delbetalningar: 3

Administrativ avgift: 35 SEK
Kreditbelopp: 10 000 SEK
Effektiv ränta: 27.28%
Uppläggningsavgift: 99 SEK
Kreditkostnad inkl. avgifter: 458 SEK
Total kostnad inkl. avgifter: 10 458 SEK
Månadskostnad: 3 486 SEK

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut. Qvickly AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.

Personuppgiftshantering
Vid genomförande av köp med Billmate Faktura som betalningsalternativ kommer Billmate att hantera dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Qvickly AB
Organisationsnummer: 556918-4129
Telefonnummer: 040 – 30 35 00
Email: info@qvickly.io
Webb: https://qvickly.io

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t.ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. Ångerrätten avser endast köp för dig som privatperson och gäller ej dig som gjort köp i egenskap av företag.
** Observera att kostnaderna för delbetalning kan skilja sig i olika butiker och att vi endast visar standardutförandet av prisbilden för Qvickly delbetalning. För kostnadsinformation för specifik butik vänligen kontakta Qvickly kundtjänst. Version: SV20180524SE

Sekretess, säkerhet & personuppgifter samt GDPR (Dataskyddsförordningen)
I samband med din beställning godkänner du att Virknålar och Tillbehör lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Virknålar och Tillbehör kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part i annat fall än de som nämns nedan

Virknålar och Tillbehör har som e-handlare skyldighet att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande
– Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och mobilnummer vid beställning för att kunna leverera din beställda vara.
– Vi lämnar endast ut namn, adress, e-post och mobilnummer till tredje part för leverans av beställd vara med Postnord och till betaltjänsten Qvickly (om betalning med kort eller faktura har skett)

Du har rätt att när som helst raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen)
Dina uppgifter vid köp lagras i 7 år på grund av bokföringslagen

Force Majeure
Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse

Ändring av avtalsvillkor
Efter att kund genomfört ett köp äger Säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet

Tvister och lagar
Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol

Virknålar och Tillbehör
Adress Hornsgatan 7 C på Frösön

Innehar F-skatt och är moms registrerad
Organisationsnummer: SE7812097827
E-post: info@virknalar.se
Webb: www.virknalar.se

Cookies
En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras
antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade 
cookies). Cookies används för att lagra t.ex. inloggningsinformation eller din
kundvagn när du surfar runt på olika webplatser. Om din webbläsare är inställd
på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon
beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din
webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig
information om dig