Virknålar och Tillbehör

Tusen tack för att du väljer att handla o stödjer mig som kvinnlig småföretagare i Jämtland ♥
Varma hälsningar Helen 

 

“Vanliga Frågor och Svar”

*) Leveranstid uppskattas till:
 Just nu beställer du av en Småföretagare, jag gör allt jag kan för att hålla snabb leverans
Men ibland kan det komma många beställningar samtidigt och då blir det lite längre leveranstid
Tack för din förståelse att det ibland kan ta lite längre tid än det brukar ta 

Så fort din beställning är packad och frakten är bokad, får du ett mail med spårningslänk
Har du inte fått mailet, har jag inte hunnit med att packa din beställning

Alla beställningar skicka i turordning som de kommer in 
Beställningar skickas normalt 2 – 4 Vardagar efter lagd beställning*

Om du önskar Snabbare leverans finns det alternativet i kassan 
Snabbare leverans innebär att om man beställer innan kl 11.00 en vardag skickas det samma dag  

 

Tips! Ladda ner PostNords App till mobilen
där kan du följa ditt paket och du få avin direkt i mobilen 

Normalt kan du spåra ditt paket i PostNord appen inom 24 h från att beställningen
är färdigbehandlad med Undantag när du får mailet på en Helg,
då ser du det troligen i appen på måndagkväll

Viktig info om Leverans och Följa paketet i Postnord Appen!
När du får mailet Färdigbehandlad är din beställning packad

  • Får du mailet Färdigbehandlad en Vardag – Före 16.00 skickas paketet samma dag
  • Får du mailet Färdigbehandlad en Vardag – Efter kl 16.00 skickas paketet nästa dag
  • Får du mailet Färdigbehandlad en Helg – Skickas paketet på Måndag
  • Obs!  —- När du får mailet Färdigbehandlad på en Helg dröjer det lite längre innan
    du kan spåra ditt paket i PostNord Appen (normalt måndag kväll)
    På vardagar kan du spåra ditt paket inom
    ca 24 h från att beställningen är färdigbehandlad
  • Liggtiden på Paketen hos Ombudet är 14 dagar
    Obs! Paketbox har oftast bara 7 dagars liggtid 

     

*) Har du frågor om din Faktura?
Har du frågor om din faktura kontakta Qvickly 
(fd. Billmate)
Fakturan skickas direkt från Qvickly via e-post till den E-post adress du angav vid köptillfället
Har du inte fått fakturan kontakta Qvickly så hjälper dom dig 
Tips! Dubbelkolla även i din skräppost i mailen

Här finner du kontakt uppgifter till Qvickly: https://qvickly.io/kundsupport/
Du kan logga in här för att se din Faktura https://my.qvickly.io/login

 

* ) Vart hittar jag mönstret till Materialkitet? 
Titta i Produktbeskrivningen till det materialkit du köpt, där finner du info om vart du hittar mönstret
1.) Den vanligaste – Då finner du mönstret via en länk i respektive Produktbeskrivning
2.) Till övriga – Då finner du en länk till mönstret i Orderbekräftelsen att ladda ner från under rubriken “Hämta”


*) Hur spårar jag mitt paket?
Tips! Ladda ner PostNords App till mobilen,
där kan du följa ditt paket och du få avin direkt i mobilen 

(klicka på den blå texten för att komma dit)
Ange både det mobilnr och den e-postadress som du angav i beställningen
Du behöver inte lägga in något spårningsnr, det kommer automatiskt upp i appen
Ditt paket syns vanligtvis inom ett dygn i Postnord appen efter att du fått mailet
“Din beställning är Färdigbehandlad”
I appen kan du hålla koll ditt paket och du få Avin direkt i mobilen
Viktigt att du anger rätt mobilnr och e-postadress för orderbekräftelsen och avisering av paket! 


Outlösta paket debiteras med 250 kr
Ett outlöst paket räknas ej som en retur

Som kund är det ditt ansvar att ange rätt namn, adress, epost samt mobilnr för aviseringen av paketet,
samt välja utlämningsställe. Frakt tillkommer om paketet måste skickas på nytt igen

*) Vad kostar frakten?
*) Frakt från 59 kr 
När du lagt produkter i varukorgen kan du se beräknad frakt,
i Kassan visas rätt frakt
Obs! Frakten beräknas automatiskt av webbshoppen efter vikt och volym,
det går därför inte att välja en specifik frakt 
Skickas med Postnord Mypack Collect (spårbart till Ombud) 
Webshopen styr automatiskt alternativen i varukorgen och kassan
Tyvärr har jag varit tvungen att ändra och ta bort den fria frakten pga
rådande omständigheter med ökade priser på bränsle som ger dyrare
frakt. Har valt att försöka hålla nere priserna istället 

*) Bilder och Färgåtergivning
Viktigt att tänka på att färgåtergivningen kan skilja mellan olika skärmar 
Även att ett foto inte alltid kan återge exakt färgnyans,
det är bra att ha i åtanke tex vid köp av garn och även andra produkter

*) Vad gäller vid Retur / Reklamation
Viktigt! Kontakta alltid oss innan en  Retur eller Reklamation! 
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar varorna så de inte är
skadade, felaktiga eller om något saknas. Om varan skulle
visa sig felaktig, saknas eller skadad vänligen kontakta oss Omgående till info@virknalar.se. Inom rimlig tid,
dock senast inom 2 månader 
Skriv vilket ordernummer det gäller och beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt samt bifoga bilder
Mer information finner du i Villkoren 

*) Möjligheten att hämta på plats är tyvärr stängd tills vidare

Tusen tack för att just du väljer att handla hos mig som Jämtländsk småföretagare ♥
Det betyder att jag få göra det jag älskar att göra på dagarna
 med det lilla extra i paketen


Varma hälsningar Helen 

Virknålar och Tillbehör 
Frösön / Jämtland
info@virknalar.se